Facebook oglaševanje vs. Google Adwords

Oglaševalci na spletu so šele pred kratkim odkrili, da lahko Facebook in Adwords odlično sodelujeta. Zato ju več ne dojemajo kot konkurenčni platformi, ki se izključujeta. Največja spletna podjetja zasleduje mit o medsebojni krvoločni konkurenčnosti, resnica pa je , da ju moramo dojemati kot platformi, ki se lahko medsebojno izpopolnjujeta in oglaševalcem prineseta največje možne rezultate.

 

Razlike med Gooogle Adwords in Facebook oglaševanjem?

Preden začnemo z naštevanjem dobrih plati Facebook in Adwords oglaševanja, moramo predstaviti osnovne razlike med njima.

 

Google Adwords: plačaj po kliku

Google Adwords je največja platforma na spletu, ki ponuja “plačaj po kliku” oglaševanje in je splošno znana kot edina platforma, ki ponuja tovrstne storitve.

Kaj je plačilo po kliku? Vaši oglasi se pojavijo na iskalniku, kadar je vez med ključnimi besedami (vpisana v iskalnik google.com) in sporočilom v vašem oglasu tako močna, da se ob vpisu ključne besede pojavi vaš oglas. In kadar iskalec klikne na oglas se šele ta klik plačuje. Preprosto povedano, podjetja pri Adwords plačujejo, kadar se njihov oglas pojavi, ter nekdo klikne nanj.

 

Facebook oglasi: Plačaj za družabno omrežje

Facebook je tipičen primer oglaševanja “plačaj za ogled” kar pomeni oglaševanje preko družabnih omrežjih, ter slikovnih oglasov, ter drugih večpredstavnostnih vsebin. Trenutno najmočnejša na mesečni ravni zabeleži 1,55 milijarde uporabnikov.

 

Do sedaj lahko trdimo, da je Google Adwords usmerjen v iskanje potencialnih strank na podlagi ključnih besed. Medtem ko Facebook uporablja podatke o uporabnikih, da najde ciljne skupine za oglaševanje. Z Google Adwords najdete nove stranke, Facebook pomaga, da nove stranke najdejo vas.

 

PREDNOSTI UPORABE GOOGLE ADWORDS!

 

Vodilna iskalna platforma Google na dnevni bazi zabeleži preko 3,5 milijarde iskanj.

Način pojavljanja vašega oglasa na Googel lahko razdelimo na dna načina:

  1. Iskalno omrežje in
  2. Prikazno omrežje

Iskalno omrežje je usmerjeno v močno povezano med oglasi in ključnimi besedami oz. ustrezno uporabo ključnih besed. Ključne besede morajo prikazati prave oglase za zainteresirane iskalce, ki nato kupijo oz. naročijo prodajni artikel. Če je Iskalno omrežje usmerjeno v prodajo, kdo torej uporablja način Prikaznega omrežja? Uporabniki le-tega niso osredotočena na prodajo določenega artikla, ampak na promocijo svoje blagovne znamke. V njihovem interesu je, da se logotip podjetja ali vizualni prikaz podjetja prikazuje čim večkrat in večjemu občinstvu. V prvem primeru bo uporabnik poskušal najdi manjše število zainteresiranih strank. V zadnjem se bo trudil in razširil občinstvo z uporabo zelo posplošenih ključnih besed.

 

Vsi imajo enake možnosti

Načeloma bi veljalo, da ima največji uspeh tisti, ki ima največji proračun za “plačilo po kliku”. Kar ni čista resnica, saj mora Google gledati tudi na kvaliteto spletne strani in kako relevantna je za obiskovalce. Pomembnost spletne strani se pa določi na čas, ki ga porabijo obiskovalci na spletni strani, na obiske podstrani ter splošno število obiskov.

Google ne dela izjeme, saj mora poskrbeti, da so vsebine iskalcem relevantne in pomembne. V nasprotnem primeru bodo zapustili Google in prešli na druge iskalnike kot je Bing ali Yahoo.

 

Google Adwords ponuja tudi orodja s katerimi lahko merite svojo uspešnost oglaševanja. Kdaj se največkrat pojavijo vaši oglasi, pod katerimi ključnimi besedami in ali se kliki pretvorijo v dobiček, itn.

 

 

PREDNOSTI FACEBOOK OGLAŠEVANJA!

 

Google je proti Facebooku kot mnogo starejši brat proti novorojenemu otroku. Facebook je novinec na področju oglaševanja, vendar je v zadnjih letih izboljšal orodja in olajšal uporabo. Danes je Facebook pionir oglaševanja na družabnih omrežjih in ključen v vseh resnih strategijah za marketing.

 

Zelo podrobna razčlenitev občinstva

Tudi Facebook razpolaga s širokim občinstvom – glede na število uporabnikov, mu drugi družabni mediji ne predstavljajo resne konkurence.

Morebiti ste opazili, da je FB zadnja leta intenzivno nadgrajeval svojo platformo in da je večji del nadgradenj opazno viden v oglaševanju. Če tega niste opazili, tudi nič hudega, saj FB tega ni počel na agresiven način, tako da bi bombardiral uporabnike z raznovrstnimi oglasi, ampak je uporabil pametnejšo strategijo. Zbiranje in analiza podatkov.

 

Pomislite koliko podatkov delite preko FB platforme? Kaj vse lahko ugotovimo o človeku, če si vzamemo čas in si ogledamo njegov FB profil? No, to je storil tudi FB. Zbiral in predeloval je dostopne podatke o uporabnikih in analiziral njihovo obnašanje na spletu ter podatke ponudil oglaševalcem, da lažje najdejo svojo ciljno skupino.

 

Primer: Prodaja športne opreme za moške; OZNAČITE: 1. ciljno skupino po spolu moški, 2. po interesu šport (obiskovanje strani športnih klubov itn.), 3. po starostni kategoriji (iz profila uporabnika), 4. po obiskih FB strani trgovin, s športno opremo. To je razlog zakaj naletite na oglase, ki vas dejansko zanimajo ali vas ne motijo prekomerno, saj so za Vas uporabni.

 

 

Vizualna privlačnost FB oglasov

Facebook oglasi ponavadi vsebujejo privlačne slike z zanimivimi besedili ali posnetki, ki vas že v prvih sekundah pritegnejo. Facebook platforma torej omogoča oglaševalcem uporabo različnih medijskih formatov, ki jih Google trenutno ne ponuja.

 

 

Splača, JA!

Višina zneska, ki ga investirate v Facebook promocijo variira glede na velikost občinstva, kateremu želite prikazati oglas. Velikost občinstva lahko zmanjšate preko filtrov (moški spol, starost, interes itn.). Posledično je facebook oglaševanje cenovno ugodno orodje, ki dobro najde ciljno skupino.

Tudi pri Google Adword lahko širino občinstva zmanjšamo z ustrezno uporabo ključnih besed in primerno povezavo med ključnimi besedami do oglasov. Če nam to uspe, lahko celo boljše kot FB najdemo ciljno skupino, saj bi samo resen interesent kliknil na vaš oglas, ki ga plačujemo.

 

Zato priporočamo sočasno uporabo FACEBOOK IN GOOGLE ADWORD oglaševanja.

 

 

 

 

Please follow and like us: